
МОЛОДШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК (4-й рік життя)
Вихователі :
Цокур Тетяна Василівна
Помічник вихователя

Дрижак Любов Миколаївна
Музичний керівник Інструктор з фізичної культури

Дмітрієва Оксана Володимирівна Бутко Яна Володимирівна
Практичний психолог

Маринченко Світлана Миколаївна

Минуло красне літечко, прийшла золота осінь, а для малечі – новий навчальний рік. Хоча і малесенькі в нас дітки, тільки-но прийшли із ясельок, чи взагалі тільки-но прийшли до дитячого садка, та вже вміло виконують різні доручення, завдання, вчаться новому, закріплюють вже набуті знання. Діти опановують правила гігієни: вчаться гарно мити руки, вмиватися, причісуватися, одягатися, роздягатися, складати свої речі, охайно їсти за столом, правильно тримати ложку. Не все ще вдається дітлахам, та вони дуже стараються.
Вже і місяць вересень минув, та дізналися малята вже багато нового: вивчили державні символи України( прапор і герб, їх значення), народні символи( рушник, вінок, верба, калина), дізналися про деякі звичаї, традиції нашого народу. Познайомилися з символічними зображеннями предметів за системою ТРВЗ( інноваційна методика), навіть вивчили вже віршика за допомогою знаків-символів.

Продовжуємо працювати за методикою Дьєнеша: діти з геометричних логічних фігур викладають певні зображення, познайомилися з об ємними логічними блоками. Також в роботі використовуємо такі новітні методики, як мнемотехніка, ейдетика. Дітям дуже подобається працювати за цими методиками


Ще в цьому місяці діти дізналися багато цікавого про іграшки: де виготовляються, з яких матеріалів, для яких ігор призначені. Почали навчатися грати в сюжетно-рольові ігри, де діти обігрують якусь життєву ситуацію, наприклад « Чаювання». Познайомилися з народними іграшками, історією їх виникнення, виготовлення.

Дізналися все про дитячий садок: для чого він, хто в ньому знаходиться, які є приміщення, для чого вони призначені, хто працює в них. Відбулися екскурсії до кухні дитсадка, до пральні, до кабінету медсестри, де діти мали змогу розглянути обладнання, яке там знаходиться, поспостерігати за працею робітників.
Ще в вересні місяці діти дізналися що таке сім я, родина, родовід; складали невеличкі розповіді про свою сім ю: хто входить до її складу, як їх звуть, чим займаються.
Так вже почався і новий місяць жовтень. І зустрів він малят овочевими фантазіями. Дітки вдома разом зі своїми батьками виготовляли композиції з овочів та фруктів для виставки в дитсадку.

Цього тижня вони все дізналися про овочі і фрукти: їх назви, особливості зовнішнього вигляду, де ростуть, як їх вживають у їжу, що з них готують. В ігровій формі навіть готували борщ та компот, підбираючи для цього необхідні овочі і фрукти. Діти так гарно все про них дізналися, що навіть під час гри « Чарівний мішечок», в якому знаходились овочі і фрукти, відразу, безпомилково на дотик впізнавали що то за овоч чи фрукт; так само ж відразу відгадували їх на смак під час гри « Відгадай за смаком».
І надалі дітлахів чекає ще багато відкриттів.
Ось нарешті і настала довгоочікувана зима. Місяць грудень зустрів дітей нажаль не сніжком, зате святам грудневим дітки були дуже раді, з нетерпінням чекали їх і готувалися до них. До дня Святого Миколая дітки вивчали віршики, від вихователів дізналися, що це за свято, хто такий Святий Миколай, про традиції цього свята. І стільки було в них радості, здивування, позитивних емоцій, вражень коли справжній Святий Миколай завітав до них у гості. З таким захопленням в очах вони його розглядали, були здивовані, що він дійсно існує, розповідали йому віршики, співали пісеньки, обіцяли бути завжди слухн яними. А знайшовши після сну під подушечками подарунки від нього радості дітей не було меж.
На протязі всього місяця грудня діти плідно готувалися до свята Нового року: вивчали таночки, пісеньки, віршики. Власноруч зі своїми батьками виготовляли іграшки-прикраси для групової кімнати та брали участь у самому прикрашанні. А також прийняли участь у акції « Допоможи прикрасити ялинку»: зібрали кошти для прикрашання ялинки в музичному залі.
Дочекавшись снігу , радості дітей не було меж. Хоча його було і небагато і швидко розтанув, та все-таки дітки встигли порозважатися з сніжком: каталися на санках, зліпили снігову бабу, гралися в сніжки, чистили доріжки від снігу, проводили досліди зі снігом. Всі свої враження передавали в малюнках та аплікаціях.

У січні місяці під час тематичного тижня» Маски і театр» діти дізналися багато нового про світ театру: які є види театрів, хто в них бере участь, хто керує театральними ляльками, які атрибути використовуються і т.д. Переглянули багато театрів, навіть і самі брали в них участь.


Під час тематичного тижня « Дідусева казка» ( книга, бібліотека) діти дізналися багато нового про книжковий світ: про історію виникнення книги, які були самі найперші книги, з чого їх виготовляли, де і як; як потім вдосконалювалися книги і якими вони є зараз; мали змогу порівняти книгу минулого і сучасну. А також дітки вдома, разом зі своїми батьками виготовляли книжечки-саморобки, з яких була створена виставка.

Діти ці книги дуже люблять розглядати, вони їм набагато навіть цікавіші, ніж куплена книга. Та й не дивно, адже вони її виготовляли разом з татом чи мамою самі, своїми руками.

Лютий місяць зустрів нас тематичним тижнем « Речі створюють не святі, а руки майстра золоті». Під час цього тижня діти дізналися про світ речей виготовлених народними майстрами: хто їх виготовив – який майстер, з чого – матеріали, де і як; багато цікавого дізналися про народні промисли, відвідали міні-музей « Витвори народних митців», який був створений на цей час у групі.
Ось і настала довгоочікувана весна. І хоча вона ще не порадувала діток своїм теплом, і погода на вулиці ще по-справжньому зимова, та в серцях у діток завжди живе тепло, любов і ласка до своєї матусі. З приходом весни до нас прийшло і Жіноче свято. Дітки дуже чекали його, готувалися: вивчали віршики, пісеньки, таночки, готували подаруночки для матусь своїми руками.

А на саме свято « Весняна казка» Яке відбулося 5 березня завітали гості - герої з відомих мультфільмів – Крош і Нюша. Діти разом з ними визначали, який же подарунок для матусі буде найкращим, і в кінці свята прийшли до висновку, що найкращий подарунок це той, який виготовили дітки самі.
7 березня відбулася не менш цікава подія як для діток, так і для їх батьків. Це був « День родинних інтересів». Були запрошені всі бажаючі батьки, щоб позайматися разом з дітками: разом малювали вербові котики нетрадиційним способом – кружальцями з картоплі, мали змогу прийняти участь у показі лялькового театру « Зайчикова хатка», грали в рухливі та дидактичні ігри.
14 березня відбулося відкрите заняття для вихователів інших садочків на тему: « Ми – артисти цирку», на якому діти мали змогу повчитися цирковій майстерності, вони спробували себе в ролі фокусників, дресирувальників, жонглерів, клоунів. Діти були в захваті від того чому навчилися.



ПОНЕДІЛОК
1. Ознайомлення з соціумом/ Ознайомлення з природним довкіллям 9.00-9.25
2. Фізичний розвиток 9.40 - 10.05
3. Образотворча діяльність 11.50 – 12.15
ВІВТОРОК
1. Музична діяльність 9.15-9.40
2. Логіко-математичний розвиток 9.45-10.10
Фізкультурний комплекс 10.40-11.10
3. Комплексне (ознайомлення з соціумом+розвиток мовлення) 11.55 – 12.20
СЕРЕДА
1. Ознайомлення з соціумом/ Ознайомлення з природним довкіллям 9.00-9.25
2. Підготовка до навчання гамоти 9.35-10.05
3. Фізичний розвиток 11.50 - 12.20
ЧЕТВЕР
1. Розвиток мовлення 9.00 – 9.25
2. Образотворча діяльність 9.40 – 10.05
3. Фізичний розвиток 11.20 – 11.50
П’ЯТНИЦЯ
1. Інтегроване (ознайомлення з соціумом, з природою + логіко-математичний розвиток+образотворче мистецтво) 9.00 – 9.25 (40)
2. Музична діяльність 9.45-10.10
Прогулянка-похід 11.00 – 11.40

№
|
Діяльність
|
Час
|
1.
|
Прийом дітей, ігри
|
6.30-8.00
|
2.
|
Ранкова гімнастика
|
8.10-8.20
|
3.
|
Сніданок
|
8.35-8.55
|
П
|
В
|
С
|
Ч
|
П
|
4.
|
Організована навчально-пізнавальна діяльність
|
9.00-10.05
11.50-12.15
|
9.00-10.10
11.50-12.20
|
9.00-10.05
11.50-12.15
|
9.00-10.05
|
9.00-10.10
|
5.
|
Прогулянка
|
10.10-11.40
|
10.15-11.45
|
10.10-11.40
|
10.10-12.10
|
10.10-12.10
|
6.
|
Обід
|
12.30-13.00
|
7.
|
Загартовуючи міроприємства
|
13.00-13.10
|
8.
|
Сон
|
13.10-15.10
|
9.
|
Гімнастика після денного сну
|
15.10-15.20
|
10.
|
Загартовуючі заходи
|
15.20-15.30
|
11.
|
Ігри, самостійна діяльність дітей, заняття
|
15.40-16.50
|
12.
|
Вечеря
|
16.00-16.20
|
13.
|
Вечірня прогулянка, повернення додому
|
16.40-18.30
|