Ось до нас прийшла зима - білосніжна, чарівна... Зимові явища та розваги, як люди зустрічають зиму, як готуються до зимівлі тварини, які птахи зимують в нашій місцевості та як люди їм допомагають - всі ці та інші знання здобудуть діти нашого закладу протягом грудня

Кольорові фантазії

Зображувальна діяльність відіграє велике значення для всебічного розвитку особистості. У процесі створення зображення в дитини формуються спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. Під час зображувальної діяльності дитина має можливість доступними засобами виразити свій емоційний стан, своє ставлення до навколишнього світу, вчиться самостійно створювати прекрасне, помічати його в повсякденному житті, у творах мистецтва.

Під час виконання робіт із зображувальної діяльності в дитини відбувається тренування рухів пальців рук. Відомо, що розвиток зон мозку, які відповідають за мовлення, відбувається під впливом імпульсів, що йдуть від пальців. Якщо розвиток рухів пальців відстає, то затримується і розвиток мовлення, хоча загальна фізична активність дитини при цьому може бути нормальною. Стимулювання мовленнєвого розвитку дітей шляхом тренування пальців рук є одночасно й підготовкою руки до письма.

Таким чином, стає зрозумілою важливість засвоєння дітьми вмінь і навичок із зображувальної діяльності саме на етапі дошкільного виховання.

Працюючи з дошкільнятами, завжди треба пам’ятати, що все велике починається з малого. Тому потрібно якомога раніше розпочинати розвивати у дітей логічне та абстрактне мислення, фантазію, спостережливість та увагу, формувати художньо-творчі навички. Дошкільникам треба навчитися бачити красу, відчувати її, реагувати на красиве емоціями і почуттями.

Як правило, під час організованої життєдіяльності не вистачає часу, щоб звернути увагу та детально попрацювати над тим чи іншим обєктом зобразити його творчо, використовуючи той матеріал, який подобається. В цьому педагогам допоможе спеціально організований гурток за програмою «Кольорові фантазії». 

Програма «Кольорові фантазії» створена для підвищення рівня обізнаності дітей молодшого дошкільного віку із засобами зображення об’єктів навколишнього середовища. Вона відповідає вимогам Базового компонента дошкільної освіти України та Програми розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі».  

Всім дітям подобається створювати малюнки на вільну тему. Так можна вирватися за рамки обмежень, дати волю фантазії. Адже дорослі постійно намагаються навчити дітей прийомам «як намалювати все правильно». А якщо в навчанні мистецтва не пригнічувати дитячу довіру своїм почуттям, своїй руці, своїм можливостям, а спиратися на них? Потрібно лише створити умови, за яких усі знання діти одержують через свій особистий досвід у результаті своєї художньої практики.

Одна з умов є організація гуртка де у дітей розвиватимуть естетичне сприйняття, вміння помічати красиве у навколишньому середовищі, закладатимуть основи художнього смаку, виховуватимуть звичку вносити елементи краси в побут, природу, стосунки з однолітками, дорослими.

На заняттях гуртка діти розвивають здатність сприймати мистецькі твори, виявляють емоційне ставлення до зображеного; у дітей розвиваються здібності до образотворчої діяльності (почуття кольору, форми, композиції).

Діти із задоволенням навчаються використовувати колір, форму, лінії, штрихи, пропорції, композицію, різні матеріали (фарби, природний матеріал, папір, картон) та нетрадиційні техніки (штампування, малювання пальчиком, долоньками, крапками, фактурного малювання, обривання об’ємної аплікації, орігамі та ін.) як засоби створення виразного художнього образу.

Обладнання та матеріали

Для роботи гуртка зображувальної діяльності використовуються основні матеріали та обладнання: фарби гуаш та акварель, пензлі, підставки під пензлі, серветки, ганчірки, клейонки, баночки для води, палітри, засушене листя, картинки квітів, ілюстрації до казок, зображення пташок, тварин, людей, мольберти, вироби декоративно-прикладного мистецтва, кольоровий папір, картон.

Для дітей створюються умови для експериментування з фарбами та іншими художніми матеріалами.

На заняттях вихователь зображувальної діяльності спонукає дітей до творчості, використовуючи ігрові методи та прийоми (ігрові ситуації, розповіді – малювання з елементами казки, ігри – забави, ігри - етюди).

Нетрадиційні техніки, з якими діти будуть ознайомлені в ході роботи гуртка «Кольорові фантазії»:

-         Відтиск штампами з овочів та фруктів;

-         Тички жорстким пензликом;

-         Відтиск штампами з ластику;

-         Відтиск паролоном;

-         Відтиск листків;

-         Малюнки долоньками та пальчиками;

-         Ниткографія;

-         Монотипія;

-         Кляксографія;

-         Малювання на вологому папері;

-         Набризкування;

-         Штампування по трефарету.

Якщо вам подобається, коли очі ваших дітей блищать від захоплення на заняттях, якщо ви хочете щоб кожне заняття було святом, якщо ви хочете сміятися, дивуватися і спілкуватися з розумними, творчо думаючими дітьми - потрібно більше з ними спостерігати, малювати, імпровізувати використовуючи різні нетрадиційні техніки малювання, що розвивають у дітей логічне мислення, фантазію, спостережливість, увагу і впевненість у собі.

 

Мета та завдання гуртка

 

Метою гуртка є формування компетентності особистості засобами нетрадиційних технологій в образотворчому мистецтві.

 

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

 

1.                Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, які стосуються  образотворчого мистецтва.

 

2.                Практичної,  що сприяє оволодінню  навичками живопису,  графіки, конструювання, скульптури, декоративного мистецтва.

 

3. Творчої,      що     забезпечує      формування      творчих     здібностей: спостережливості,  відчуття  масштабу,  кольору  та  пропорцій,  художньо-образного сприйняття побаченого та його творчого відображення засобами мистецтва,  варіативності  та асоціативності.

 

4.  Соціальної,  що  сприяє  вихованню  дбайливого,  шанобливого   ставлення до творів образотворчого мистецтва, формування естетичного смаку.

 

 

Зміст роботи  та умови реалізації 

Програмою передбачається, що заняття гуртка покликані стимулювати творчі здібності, прилучити дітей до краси і гармонії, до мистецтва, пробудити творчі сили. Ефективність цих занять забезпечується доречним поєднанням художнього слова, музики і образотворчої діяльності, їх взаємного впливу, взаємного збагачення.

Профільним напрямком програми «Кольорові фантазії» є художня образотворча діяльність з використанням інноваційних методик та нетрадиційних технік зображення.

Програма розрахована на роботу з дітьми молодшого дошкільного віку (4-й рік життя).

Зміст Програми відповідає принципам: від простого до складного, єдності навчально-пізнавальної та творчої діяльності, інтегрованості, превентивності, рівноправності, доступності, активності, наступності, відповідальності, цілісності, систематичності.

Організація занять гуртка спрямована на стимулювання емоційного сприйняття творів живопису, картин природи. Засобами емоційного сприйняття творів образотворчого мистецтва визначено музику, літературні твори (казки, оповідання, вірші тощо), хвилинки споглядання за станом природи, об’єктами природи та навколишнього.

Програмою передбачено включення дітей в ігрові («Веселкові кольори», «У світі тваринок», «Зимові радості»), художньо-рольові, художньо-дидактичні вправи («Поміркуй та домалюй», «Цікаві квадратики», «Різні трикутники»), уявні ситуації («Я казковий чарівник» та ін.), пошукові ситуації, спрямовані на дослідження якості, властивостей об’єктів зображення, пізнання навколишнього світу.

Кожне заняття за темою Програми, як правило, включає теоретичну частину, яка проводиться в цікавій ігровій формі, і практичне виконання завдання. Основне місце на заняттях відводиться практичній роботі, яка включає вправляння в запропонованих вправах.

За формою організації – це групові заняття, які проводяться один раз на тиждень та тривають не довше 20 хвилин. Бажано заняття гуртка про водити в спеціальній студії, де містяться всі необхідні матеріали, але можна організовувати гурток в звичайній груповій кімнаті. В теплу пору року заняття гуртка можна перенести на вулицю, де можливе безпосереднє споглядання живої природи.

Завдання керівника – продумати зміст і хід кожного заняття, щоб практична частина була продовженням і закріпленням теоретичних відомостей, одержаних дітьми.

 

Орієнтовний розподіл матеріалу

 

Кількість занять на рік: - 36

Кількість занять на місяць: - 4

 

з/п

Тема

Програмовий зміст

Матеріали

1.

 

 

 

«Казка про фарбу»

Познайомити дітей з різними  матеріалами для художньої діяльності;

Навчити прийомам роботи з фарбою (пензлик, пальчик)

Викликати у дітей цікавість до образотворчої діяльності.

 

Різновиди паперу, фарби, пензлики,  серветки

2.

 

 

 

 

«Хто сховався?»

(кляксографія)

Познайомити дітей з технікою «кляксографією»

Розвивати фантазію, створюючи образ з плями.

Виховувати інтерес до фарб та їхніх властивостей.

Аркуші паперу, фарби, пензлики, серветки, трубочки

3.

 

«Свистулька»

(малювання пальчиком)

 

Продовжувати вчити дітей малювати пальчиком використовуючи різні кольори.

Розвивати фантазію, уяву.

Виховувати інтерес до іграшки

Заготовки з паперу – свистулька, зразок в декількох варіантах, фарби, серветки, ємкості з водою, справжні свистульки

4.

«Віночок для Катрусі» (відтиск штампами з ластику)

Познайомити дітей з технікою штампування, використовуючи штампи з ластику

Розвивати вміння дотримуватися заданої форми в малюнку (коло)

Виховувати інтерес до малювання.

 

Аркуші паперу, фарби, штампи з ластику – квіти, серветки, лялька-україночка

5.

 

 

 

 

 

 

«Дарунки осені»

(малювання штампами)

Познайомити дітей з жанром живопису – натюрмортом.

Формувати вміння дітей малювати штампами.

Розвивати чуття композиції. Виховувати інтерес до плодів та викликати бажання відтворювати  яскраві враження в малюнку

Паперові шаблони (тарілочки), штампики з різних овочів та фруктів (маленьких розмірів - половинки), фарби, пензлі, серветки, репродукції натюрмортів

6.

«Осінні листочки»

(малювання долоньками)

Ознайомлювати дітей з технікою малювання долоньками.

Викликати бажання робити кольорові відбитки свої долоньок.

Виховувати охайність під час малювання, естетичний смак

 

Аркуші паперу, набір гуашевих фарб, губки, ємкості для води, серветки, засушені листочки клена

7.

«Золотистий колосочок»

(малювання пальчиком)

 

 

 

Продовжувати вчити дітей малювати пальчиком використовуючи різні кольори.

Розвивати вміння дотримуватися заданої форми в малюнку (лінія)

Виховувати інтерес до зображувальної діяльності

Папір із зображенням стебел колосків, фарба, пензлики

8.

«Андрійкові – сорочку, Маринці - сукню»

(штампування на трафареті)

Ознайомити дітей з технікою штампування на трафареті.

Вправляти у вмінні добирати кольори в залежності від шаблону

Виховувати охайність під час малювання штампами.

Заготовки (сукні, сорочки), трафарети узорів, фарба, серветки, поролон.

 

9.

 

«Чарівні квіти»

(ниткографія, кляксографія)

Ознайомити дітей з технікою ниткографія.

Розвивати фантазію та уяву, створюючі образ квітки в техніці кляксографія

Вправляти у підборі кольорів для виконання завдання

Виховувати інтерес та бережливе ставлення до художніх матеріалів

Аркуші паперу, фарби, шматочки ниток, промокувальний папір, серветки.

 

10.

«Різнокольорові парасольки» (штампування на трафареті)

Розвивати вміння дітей наносити малюнок в техніці штампування на трафареті.

Розвивати чуття композиції.

Викликати бажання  добирати кольори.

Папір, трафарети парасольок, фарба, поролон, фарби, парасолька.

11.

«Летимо у вирій»

 (малювання штампами)

Розвивати  вміння дітей малювати штампами.

Залучати до створення зображення разом з вихователем.

Розвивати вміння дотримуватися заданої форми в малюнку (лінії)

Викликати позитивні емоції у дітей, радісний настрій.

Папір, штампики з картоплі із схематичним  зображенням пташки в небі, фарби, серветки, ілюстрація пташиного ключа

12.

«Їжачок»

(малювання тичком сухого пензлика)

Ознайомити дітей з технікою малювання тичком сухого пензлика.

Розвивати вміння домальовувати деталі малюнка.

Виховувати любов до тваринного світу нашої місцевості

 

Аркуші паперу із зображенням ніжок та мордочки їжачка, пензлики, фарба, серветки.

13.

«Сніжинки»

(кляксографія)

Розвивати фантазію та уяву, створюючі образ сніжинки в техніці кляксографія.

Розвивати чуття симетрії.

Виховувати любов до зображувальної діяльності

 

Картон блакитного кольору, фарба білого кольору, пензлики, трубочки

14.

«Собачка»

(малювання тичком сухого пензлика)

Розвивати вміння дітей використовувати техніку малювання тичком сухого пензлика.

Звернути увагу на фактуру малюнка, що залежить від підбору техніки зображення.

Виховувати любов до домашніх улюбленців.

 

Папір з контурним зображення собачки, пензлики, фарба, серветки, зразки

15.

«Пінгвін»

(штампування на трафареті)

 

Розвивати вміння дітей наносити малюнок в техніці штампування на трафареті.

Розвивати чуття композиції.

Виховувати творчість, наполегливість.

 

Папір, трафарети пінгвінів, фарба, поролон, фарби, парасолька, лід.

16.

«Новорічні іграшки» (вивчені техніки)

 

 

Ознайомити дітей з видом образотворчого мистецтва – оздобленням.

Розвивати вміння використовувати знайомі техніки зображення для втілення задуму.

Викликати святковий настрій та радість

Паперові форми - ялинкова прикраса, пензлі для клею, пензлі для фарби, штампики, набір гуашевих фарб (за вибором дітей), серветки

17.

«Кізонька моя люба» (малювання тичком сухого пензлика штампування на трафареті)

Розвивати вміння досягати необхідної фактури в зображенні образів тварин.

Формувати вміння поєднувати техніки для зображення одного об’єкта зображення.

Розвивати окомір, дрібну моторику рук, творчу уяву.

Вирізані маски кози, пензлики, фарби, трафарети носика, паролон, серветки

18.

«Лисичка-сестричка»

(штампування на трафареті)

Розвивати вміння створювати предметне зображення у техніці штампування на трафареті.

Формувати навички домальовування деталей малюнка.

Виховувати любов до народної казки.

 

Ілюстрації до казки «Лисичка- сестричка», папір, трафарет, поролон, фарби, серветки, пензлики.

19.

«Книжечка для чарівних казок»

(штампування на трафареті, інші техніки)

Розвивати вміння добирати фарбу в залежності від об’єкта, який буде зображено.

Розвивати навички зображувати образи в техніці штампування на трафареті

Формувати навички створення сюжетної композиції шляхом домальовування деталей в інших техніках

Виховувати ціннісне ставлення дитини до книги.

 

Папір (сторінки книги), різні трафарети (герої казок), паролон, фарба та інші допоміжні матеріали.

20.

«Білосніжні деревця»

(відтиск листків)

 

 

 

Ознайомити дітей з технікою створення образів відтиском листочків.

Ознайомити з пейзажним мистецтвом

Розвивати уяву, фантазію при створенні власного малюнка використовуючи інші техніки

Виховувати культуру художньо-естетичного самовираження.

 

Папір блакитного кольору, біла фарба, засушені листочки, серветки, пензлики із жорстким ворсом

21.

«Зимовий ліс» (ниткографія, монотипія)

 

 

 

 

Ознайомити з технікою зображення монотипія

Формувати вміння зображувати пейзажі в техніці ниткографія.

Розвивати вміння згинати аркуш паперу навпіл

Виховувати інтерес до нетрадиційних технік малювання.

 

Папір блакитного кольору, біла фарба, відрізки ниток

22.

«Килимок»

(набризкування)

 

 

 

 

 

Ознайомлювати дітей з технікою набризкування.

Залучати до створення зображення разом з вихователем.

Викликати позитивні емоції у дітей, радісний настрій.

Виховувати бажання фантазувати.

Смужки білого паперу, фарби, щітки, пензлі

 

 

23.

«Казкавий автомобіль»

(штампування на трафареті та інші техніки)

Вправляти дітей у вмінні малювати в техніці штампування на трафарети

Розвивати вміння оздоблювати образ  та домальовувати деталі

Розвивати чуття композиції

Виховувати інтерес до малювання.

 

Папір, фарба, відрізки ниток, промокувальний папір

24.

«Магніт на холодильник» (кляксографія)

 

 

Розвивати фантазію та уяву, створюючі образ сніжинки в техніці кляксографія.

Викликати бажання оздобити власне житло декоративними елементами

 

Шматочки картону невеликих розмірів, фарба, трубочки, пензлики, магнітна стрічка

25.

«Вітальна листівка» (малювання тичком сухого пензлика, штампування на трафареті)

 

Вправляти дітей у вмінні згинати папір навпіл.

Розвивати вміння формувати зображення (котики) використовуючи знайомі техніки малювання тичком сухого пензлика штампування на трафареті.

Виховувати бажання малювати, працювати самостійно.

Кольоровий картон, фарби, трафарети стебла, пензлики, паролон

26.

«Золота рибка»

(малювання на вологому папері)

Вчити дітей малювати на мокрому папері;

Вправляти у вмінні передавати форму рибки;

Розвивати творчість, фантазію;

Виховувати охайність у малюванні.

Шаблон акваріума з білого паперу, пензлики для малювання, ємкості з водою, набір гуашевих фарб, серветки

27.

«Подорож веселкою»

(малюваня на вологому папері)

Ознайомити дітей з властивостями кольору змінювати все навкруги.

Розвивати вміння порівнювати об’єкти природи за кольором та зображувати їх.

Розвивати вміння зображувати об’єкти в техніці малювання на вологому папері.

Викликати інтерес до створення нових кольорів.

Папір, палітра, фарби, пензлики, ємкість з водою, ілюстрації із зображенням веселки та об’єктів весняної природи

28.

«Метелик»

(монотипія)

Розвивати вміння складати аркуш навпіл, наносити малюнок в техніках штампування на трафареті  та монотипія

Виховувати інтерес до природи.

Папір, трафарет метелика (половинка), поролон, пензлики, фарби, серветки

29.

«Писанка» (малюваня на вологому папері)

Удосконалювати навички дітей малювання у техніці малювання на вологому папері

Розвивати естетичний смак, чуття кольору.

Виховувати повагу до свят та традицій нашого народу

Шаблон яйця, пензлики для малювання, ємкості з водою, набір гуашевих фарб, серветки

30.

«Зоряне небо»

(набризкування)

 

 

Продовжувати вчити дітей створювати образи в техніці набризкування, використовуючи відповідні кольори.

Розвивати охайність у роботі зі щіткою, фарбами

Викликати інтерес до Всесвіту

 

Аркуші темно-синього паперу, фарби, пензлики, щітки, серветки

31.

«Гілочка з першими листочками»

(малювання штампами, штампування на трафареті)

 

Розвивати вміння формувати зображення з листочками) використовуючи знайомі техніки штампування на трафареті (гілочка) та малювання штампами з картоплі (листочки) .

Виховувати бажання малювати, працювати самостійно.

Папір, фарби, штампи, трафарет, поролон, серветки, пензлики

32.

«Перетворення долоньки»

(малювання долоньками, інші техніки)

Розвивати вміння фантазувати, створюючи образ із заготовки (відбиток долоні) шляхом домальовування деталей.

Продовжувати вчити дітей використовувати різні знайомі техніки для створення довершеного образу.

Викликати цікавість до навколишнього

Папір, фарби, поролон та інші матеріали

33.

«Жучки-друзі» (монотипія)

Розвивати вміння складати аркуш навпіл, наносити малюнок в техніках штампування на трафареті  та монотипія  (жучки сонечка).

Вправляти в уміння домальовувати деталі в різних техніках

Виховувати інтерес до природи.

Папір, фарби, поролон та інші матеріали

34.

«Кульбабка»

(малювання тичком сухого пензлика та штампування на трафареті)

Розвивати вміння формувати зображення (квітка кульбаби) використовуючи знайомі техніки малювання тичком сухого пензлика штампування на трафареті.

Виховувати бажання малювати, працювати самостійно.

Білий папір, фарби відповідних кольорів, пензлики, трафарети-стебло та листочки, паролон, серветки

35.

«Картинна галерея» 

(виготовлення рамок в техніці набризкування)

Ознайомити дітей з поняттям виставка картин та оформленням експонатів.

Вчити оздоблювати рамки для виставки в техніці набризкування.

Виховувати інтерес до образотворчого мистецтва

Заготовки рамок, фарби, пензлики, щітки, серветки, трафарети узорів

36.

«Виставка малюнків»

Розвивати вміння сприймати твори образотворчого мистецтва, аналізувати їх та позитивно відгукуватись.

Виховувати радість від споглядання результатів своєї праці

Дитячі роботи

 

Основні показники компетентності:

-         Позитивне сприймання творів художньої культури, твори мистецтв різних жанрів;

-         Розвинена самостійність при доборі засобів та матеріалів;

-         Розвинені вміння використання різних нетрадиційних технік та засобів зображення;

-         Сформовані навички сприймання краси природи та  навколишнього.

 Друк  E-mail

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Яндекс.Метрика