Ось до нас прийшла зима - білосніжна, чарівна... Зимові явища та розваги, як люди зустрічають зиму, як готуються до зимівлі тварини, які птахи зимують в нашій місцевості та як люди їм допомагають - всі ці та інші знання здобудуть діти нашого закладу протягом грудня

Свято 8 березня

 

Сценарій свята 8 березня

«Подарунок для мами»

молодший дошкільний вік, 4 р.ж. 

Зала прикрашена декораціями весняного лісу (дерева, квіти) 

Під музику діти заходять до зали та стають півколом

 

Ведуча. Ми з нетерпінням цього дня чекали,
                  І з усмішками ми прийшли в цей час,
                  Щоб в нашім світлім і наряднім залі
                  З жіночим святом привітати вас.
                  Весна починається з свята,
                  Чудового свята жінок.
                  Вас першими вітає 
                  Дитячий наш садок.

Ведуча. Сьогодні тепліше світить сонечко,

               Бо ваші синочки і донечки

               У садочок вас запросили,

               Пісні і таночки для вас розучили.

               При цьому доклали і сил, і старання

               (звертаючись до дітей)

               Надішлемо мамам свої привітання.

 

Діти. 1. Весна прийшла, все розквітає,

              Весна, як ми, матусь вітає.

          2. Мамо мила, мамо рідна,
                Мамо золотенька,
                Я люблю тебе матусю,
                Ти ж моя рідненька.

            3. Є багато в світі мам,
                Та скажу вам прямо
                Я для себе вибрав сам 
                Найріднішу маму.

         4. Найкращу сукню одягла,

             На свято мамине прийшла.

             Я дуже мамочку люблю,

             Я мамі свій цілунок шлю.

 

Ведуча. Ось і перший номер нашої програми:

               Повітряний поцілунок для кожної мами!

 

Під музику діти посилають мамам повітряні поцілунки та знову стають півколом

 

Дитина. Любі, милі наші мами,
                  Ми пишаємося вами
                  І у цей святковий час
                  Заспіваємо для вас. 

Пісня «Пісня про маму»

Ведуча. У цей святковий день всі вітають своїх мам та дарують різні подарунки. Дітки, а що ми подаруємо нашим мамам? Давайте ми з вами пошукаємо відповідь та відправимося у подорож до весняного лісу.

Пісня 

Ведуча. А тим часом у лісочку
                 Квіточки в своїм таночку
                 Весело всі танцювали
                 І Весну-красну вітали.

Танець квіточок


Після таночку зявляється
Весна-чарівниця

Весна. Знаю, ждуть мене усюди,
               Виглядають із вікна.
               Я приношу радість людям, 
               А зовуть мене Весна.
               На гаї, поля, діброви
               Шлю проміння золоте,
               Як прийду, усе навколо 
               Оживає і цвіте.
Добрий день
, малята!

  Ведуча. Добрий день, Веснонько. 
                 Ой, як добре, що Весна не забула нас
                 І прийшла до нас на свято в цей веселий час.
                 Діточки тебе чекали 
                 І пісеньку приготували.

 

Пісня «Люба веснонька-весна» 

Ведуча. Люба веснонько, підкажи нам будь-ласка, який найкращій подарунок для матусь?
  Весна. Дітки, я вам допоможу. Ми запитаємо у лісових мешканців, який найкращий подарунок для мами.
  Ось я в чарівний дзвіночок позвоню
 
  І бджілок позову.

  Ведуча. Ось і бджілки прилетіли
                 І на квіточки присіли.
                 Лапочками помахали
 
                 І в таночку закружляли.

Танець Бджілок 

Бджілки. 1. Жу-жу-жу, жу-жу-жу, 
                        Мед у вулики ношу. 
                        Знову квіточку знашла, 
                        Ну, а звуть мене Бджола.

                     2. Я маленька бджілка,
                         Весело літаю.
                         Та медок смачненький
                         Всюди позбираю.


                     3. Ось відеречко візьміть

                       і матусям подаріть.

   Дають Весні відерце з медом

 

Весна. Дякуємо вам, Бджілки, за такий чудовий дарунок.

Ведуча. А ми вирушаємо далі.

Пісня 

Весна. Навесні все оживає,
               Скрізь метелики літають
               Крильця в них чудові –

            Різнокольорові.

Танок метеликів

(парами)

Метелики. 1. Ми вже встали. Грати час –

                        Промінці зігріли нас.

 

                     2. Ми барвисті крильця маєм,

                         Сонце ними привітаєм.

 

                     3. Над квіточками ми літаємо
                            і дуже гратися полюбляємо.

                          Ось візьміть ці квіточки

                          Та пограйтесь залюбки.

 

Весна розкидає квіти

Гра «Збери квіти»

 

Весна. Дякуємо вам, метелики! Ви нам допомогли.

Ведуча. Наша подорож триває!

Пісня

 

Весна. Ось цвіркунчики стрибають,

             Щось вони у лапках мають.

             Мабуть, це до нас вони

             Поспішають допомогти.

Танок цвіркунчиків з дудочками 

Цвіркунчики. 1. Чарівні дудочки ми маєм,

                               Усіх зі святом ми вітаєм.

                           2. Це для ваших любих мам,

                               Дудочки даруєм вам.

 

Весна. Дякуємо вам, цвіркунчики маленькі.

Ведуча. Подарунків ми отримали багато, але як зрозуміти, який з них найкращий?

Весна. У мене з’явилася ідея!

                   Я великий горщик маю,

                   Все у ньому я змішаю.

 

Складає всі подарунки в один горщик і мішає

 

Ведуча. А поки відбувається наше чаклування, ми привітаємо наших бабусь, адже у них також сьогодні свято.

Пісня «Бабусі»

Ведуча. Наші дітки дуже полюбляють бути з бабусями, а також полюбляють і гратися, але не завжди прибирають за собою. Дітки, давайте покажемо нашим бабусям, що ми вміємо прибирати за собою іграшки.

Гра «Збери іграшки у кошик»

Ведуча. Які ви молодці, охайні та працьовиті. (Звертається до Весни)Весно, ну що, вийшло наше чаклування?

Весна. Зараз подивимось.

 

Заглядає у горщик і дістає подарунки, які діти зробили власноруч

 

Ведуча. Оце так чаклування! Дітки, дивіться, це подаруночки нашим мамам. Давайте ми їх подаруємо.

 

Вручення подарунків 

Весна.  А щоб тіло розім’яти,

              Треба всім потанцювати.

              Дискотека для усіх:

              І дорослих, і малих!

Святкова дискотека 

Ведуча. Ось і скінчилось наше свято.

               Вам хочемо ми побажати

               Здоровя і краси, терпіння й доброти,

               Щоб завжди ви посміхались

               Й діточками милувались.

 

 

 

Сценарій свята 8 березня

«Де поділись подарунки?»

старший дошкільний вік 

Дійові особи: детективи (хлопчики)

                        моделі (дівчата)

                        бізнесмени (хлопчики)

                        Детектив (дорослий)

                        Пеппі (дорослий)

 

Зала святково прикрашена

Під музику діти заходять до зали та стають півколом

Ведуча. Знов починається весна!
                 Знов починаються дива…
                 То серед двору із-під снігу
                 Раптово визирне трава.
                 То, раптом, лагідні веснянки
                 Засіють щоки та носи,
                 Чи розщебечуться ще зранку
                 Птахи на різні голоси.

Діти. 1. Ми вас сьогодні всіх вітаєм
                 З весною і жіночим днем.
                 І від душі усім бажаєм ,
                 Щоб не було у вас проблем!

          2. Ночами і тепер не сплять поети,
                Складаючи на вашу честь сонети.
                Бо без жінок, як без води :
                І ні туди , і ні сюди.

          3. Радіє все живе навколо,
                 Тепла весняного багато.
                 Сьогодні день такий чудовий -
                 У наших мам рідненьких свято!

             4. В віконце сонце заглядає,
                 Усім всміхається привітно.
                 Промінчиками зігріває -
                 Це мам вітають їхні діти!

Пісня «Пісня для матусеньки»

(діти сідають на стільчики)

Ведуча. Добрий день, дорогі жінки та гості! Сьогодні в цей чудовий сонячний день ми святкуємо свято найпрекраснішої половинки нашої планети – свято всіх жінок. І сьогодні ми з дітками хочемо подарувати вам радість, посмішки і теплоту. Ми приготували для вас не тільки привітання, а ще й справжні подарунки. Так, дітки? А підкажемо, що це за подарунки, ми веселою пісенькою.

Пісня «Весняні котики»

(діти стають півколом) 

Під час пісні вибігає Пеппі Довга Панчоха, стрибає за спинами дітей, але так, щоб вони її не помітили. Викрадає подарунки і тікає

 

Після пісні діти сідають на стільчики

 

Ведуча. Дорогі матусі, ви здогадалися, що за подарунки ми приготували.

(Відповідь: «Весняні котики»)

Ведуча. Так, вірно!(Повертається до столу, щоб показати подарунки, але не знаходить їх)

Ведуча. Немає подарунків!(Заглядає під стіл) І тут немає! Де ж вони? Невже їх хтось вкрав? Що тепер робити? Хто нам може допомогти, дітки? (Відповідь: «Детективи»).

Які ви молодці, гарно придумали. Зараз я подзвоню. (дістає телефон, набирає) Алло, добрий день, це детектив? Негайно викликаємо вас, у нас викрали подарунки для матусь. Чекаємо!

Ведуча. А поки ми чекаємо, привітаймо наших любих бабусь!

Діти. 1. Любі бабусі, хороші, ласкаві,

              Ці слова мовим ми залюбки.
                 Сьогодні вірші вам читають онуки,

              Ми для вас почнемо ці рядки.
             2. Ой не знаю, ой не знаю,

               Як бабусю привітати,
                  З’їм всю кашу за сніданком ,

               Щоб її не хвилювати.
            3. Варенички з сиром бабуся готує,
 
                Найгарнішу блузку мамі вишива,
 
                Наукову працю татові друкує,
                А мені гарненьку пісеньку співа.

 

Ведуча. І ця пісня звучить для вас, любі бабусі.

 

Пісня «Пісня про бабусю»

 

Під музику вибігає Детектив із лупою, ходить по залі, розглядає

 

Ведуча. Добрий день, шановний! Ми вас вже зачекались.

Детектив. Розповідайте, я вас слухаю, що трапилось?

Ведуча. Ми приготували нашим мамам подарунки, а їх хтось викрав. Нам потрібно їх знайти. Допоможіть нам, будь ласка!

Детектив. Так-так-так! Я бачу, мені самому тут не впоратися, потрібно викликати помічників. (Бере рацію)Викликаю групу детективів, негайно потрібна допомога!

 

Виходять хлопчики - детективи 

Танець детективів

Детективи. 1. Детективи ми маленькі

                         Допомогти усім раденькі.

                      2. Детективів ви шукали,

                          Щоби клопоту не мали.

                      3. Загубилось щось? Знайти?

                          Можем вам допомогти!

                        

Детектив. Здається, ми натрапили на слід. Куди ж він нас приведе? (Дивиться в лупу, виходить).

Ведуча. Що ж, дітки, будемо чекати новин. А поки що, наші хлопчики хотіли привітати і дівчаток, адже у них також сьогодні свято.

 

Хлопчики.1. Вітаємо ,вітаємо
                         Дівчаток дорогих,
                         Бо зараз, всі ми знаємо,
                         Найкращий день для них.

                     2. Дівчаточка любі!
                         Ви – ніби принцеси.
                         Красиві, тендітні –

                      Ну, просто із п`єси.

Пісня «Дівчинка русява»

(виконує хлопчик)

 

Після пісні хлопчики дарять дівчаткам подарунки

 

Ведуча. Дякуємо вам, хлопчики, ви справжні джентльмени.

Де ж подівся наш детектив?

 

Виходить Детектив

 

Детектив. А ось, куди привели нас сліди. (Читає): «Модельне агентство».

Виходять дівчатка – моделі, розпочинають дефіле

Після дефіле стають півколом, виконують пісню

 

Пісня «Кольорові сни»

 

Ведуча. Дівчатка, милі, ви часом не знаходили у своєму агентстві весняні котики? У нас їх викрали, а сліди привели до вас.

Модель. На жаль, ми нічим не можемо вам допомогти.

 

Під музику пісні «Кольорові сни» моделі дефілюють на стільчики

 

Ведуча. Дякуємо вам! (Звертається до детектива). Шановний, можливо ваша лупа зламалась?

Детектив. Ні-ні, у мене все під контролем… Здається сліди ведуть далі!

 

На один із столиків позаду зали натрапляє Детектив

 

Детектив (злякано). Що це?(Читає): «Кафе»

Здається, викрадач зголоднів і вирішив підкріпитися.

 

Виходять офіціанти

 

Офіціанти. 1. Добрий день, вітаємо у нашому кафе,

                         Що бажаєте? Тортик чи суфле?

                     2. Пропоную скуштувати вам оце рагу,

                         Щоб не набирати зайву вам вагу!

 

Гра «Сервіруємо стіл»

 

Ведуча. Вправні ви офіціанти, молодці. Але ми завітали до вас, щоб знайти наші подаруночки, які ми приготували для мам. Ви не знаходили, випадково, їх у себе в кафе?

Офіціант. Вибачте, але ми нічого не знаходили.

Ведуча. Дякуємо вам, до побачення!(Засмучено) Знову нам не пощастило!

Детектив. Не засмучуйтесь, знайдемо ми ваші подаруночки.(Виходить).

 

Ведуча. Дітки, здається наші мами засумували, потрібно їх розвеселити. Давайте пограємо в гру. Шановні мами, діти ваші дуже талановиті. І ми пропонуємо вам насолодитися їхнім талантом.

 

Гра «Мамин портрет»

Ведуча. Ну що, я ж казала  - Таланти! Дякуємо вам!

 

Вибігає Детектив

Детектив (радісно) Я натрапив знову на слід!

Ведуча. Цікаво, куди в цей раз він нас приведе.

 

Виходять бізнесмени, у руках телефони

 

Бізнесмени. 1. Я хлопець дуже діловий, 
                          Костюм у мене дорогий.

                       2. Алло, коли звільнюсь — не знаю. 
                           Прийшов клієнт? Нехай чекає.

Танець бізнесменів 

Ведуча. Дорогі бізнесмени, я розумію, що у вас обмаль часу, але ви не знаходили, раптом, наші подаруночки?

Бізнесмен. На жаль, ми не знаходили, вибачте.

Ведуча. До побачення! (Засмучено) Що ж тепер буде?

 

За ширмою чуються крики Детектива: «Знайшов, я знайшов!»

Детектив виводе за руку Пеппі, яка несе подарунки 

Детектив. Ось, тримайте, я її знайшов!

Пеппі. Ех, знову впіймали (виривається). О! Привіт, малявки! Я Пеппілота-Виктуаліна-Рогардина, дочка капітана Єфраїма Довга панчоха, але можете мене називати просто Пеппі  -  так коротше.

Ведуча. Так це ти викрала наші подарунки?

Пеппі. Неа, я не викрала, я просто так пожартувала!

Ведуча. Пеппі, не можна так жартувати, ти майже не зіпсувала нам все свято!

Пеппі.  Годі вам бурчати,

              Давайте краще танцювати!

 

Танець «Мы маленькие звёзды»

іти повторюють рухи за Пеппі)

Пеппі. Оце свято, так весело!

Ведуча. Пеппі, я бачу тобі весело, але ти повинна попросити пробачення за свій невдалий жарт!

Пеппі. Ну пробачте, пробачте, ТАК більше я не буду жартувати! Потрібно щось новеньке!

Підходить до батьків

Пеппі. Здається, я вже дещо вигадала…

Ведуча. Пеппі, це ж батьки наших діток, не потрібно їх ображати.

Пеппі. А чому одразу ображати? Я тільки з ними хотіла пограти! Мамулєчки наші, а чи зможете ви упізнати свою дитину із зав’язаними очима?

 

Гра «Впізнай свою дитину на дотик» 

Пеппі. Ось так-так! Молодці! Побіжу я далі розважатись! Па-па!

Ведуча. До побачення! А наше свято продовжується веселим, запальним таночком!

 

Парний танець 

Ведуча. Наші пошуки завершились як найкраще, подарунки повернуті. Тепер можна їх і подарувати, щоб знову хтось нам не завадив.

Вручення подарунків

 

Ведуча. На цьому наше свято закінчилось!

               Хай в житті вам радість буде,

               Процвітайте, як той цвіт!

               Дай же, Боже, нашим мамам

               Многих, добрих, щасних літ!

 

 

 Друк  E-mail

Інтерклуб запрошує!

            Інтерклуб – цикл занять, поєднаних однією темою та має на меті ознайомити дошкільників з людими різних національностей та культурою різних народів. Інтерклуб доцільно організовувати в групах дітей старшого дошкільного віку, у вільний від занять час, бажано в другу половину дня.

Заняття Інтерклубу проходять в цікавій формі. Діти здобувають знання через дидактичні ігри, відео- та аудіозаписи, бесіди, розповіді тощо. Бажано використовувати  справжні речі для демонстрування, в міні-музеї. Можна залучати дітей до проговорювання іноземних слів, типу привітання, прощання, подяки.

Заняття проводяться один раз на місяць (тиждень).  Бажано, щоб тема засідання співпадала з темою тижня за блочно-тематичним плануванням ДНЗ.

№ засідання

Тема засідання

Програмовий зміст

1.       

Знайомство з Інтерклубом

-          Формувати у дітей усвідомлення того, що земля спільна домівка народів світу.

-          Формувати уявлення про те, що люди складаються в народи, які живуть на певній території (країні), мають свою мову, культуру, традиції.

-          Збагачувати знання про свою рідну країну, її назву, народ, традиції та культуру.

-          Систематизувати знання дітей про національні та народні символи своєї країни.

-          Розвивати стійкий інтерес до карт и Світу, вміння знаходити місцезнаходження знайомих країн.

-          Виховувати повагу до свого народу, його традицій та культури.

2.       

Наші сусіди

-          Ознайомити дітей з найближчими країнами-сусідами нашої країни.

-          Познайомити з державною символікою, особливостями зовнішнього вигляду, одягом, їжею, мовою, звичаями, способом життя  представників країни  Білорусії.

-          Формувати знання дітей про європеоїдну расу людей, їх особливості.

-          Розвивати вміння знаходити країну Білорусію на карті Світу.

-          Формувати знання про фольклор Білорусії та порівняння його з українським на конкретних прикладах (булоруська народна казка «Хитра лисиця»)

3.       

Народ, що живе серед пісків

-          Систематизувати знання дітей про властивості піску, піщаного грунту (досліди).

-          Формувати уявлення про взаємозв'язки та взаємозалежність живих організмів з середовищем проживання

-          Формувати знання про негроїдну расу людей, особливості зовнішнього вигляду

-          Познайомити з державною символікою, особливостями зовнішнього вигляду, одягом, їжею, мовою, звичаями, способом життя  представників країн Африки (ПАР).

-          Вчити складати розповідь фантастичного змісту спираючись на власний досвід

4.       

Де живе Дід Мороз

-          Познайомити діти з особливостями святкування Нового року в різних країнах Світу, легендою про місце проживання Діда Мороза, Санта Клауса.

-          Ознайомити з особливостями зовнішнього вигляду, одягом, їжею, мовою, звичаями, способом життя  представників країни  Фінляндії.

-          Розвивати навички прикрашати власне житло до свята (різновиди прикрас з різних країн).

-          Ознайомити з піснею «Jingle bells».

-          Сприяти піднесеному настрою зазобами виготовлення подарунків для друзів та рідних (мішок подарунків)

5.       

Яскрава культура яскравого народу

-          Формувати розуміння різноманітності тваринного світу

-          Розвивати уявлення про вплив творинного світу країни на її культуру та релігію.

-          Познайомити з державною символікою, особливостями зовнішнього вигляду, одягом, їжею, мовою, звичаями, способом життя  представників країни Індія.

-          Розвиватичутливість зорового, тактильного та нюхового аналізаторів через обстеження індійських спецій.

6.       

Культура Китаю

-          Закріплювати знання дітей про Україну, інші країни ( Білорусію, Індію, Африку) , їх населення та культуру.

-          Познайомити з державною символікою, особливостями зовнішнього вигляду, одягом, їжею, мовою, звичаями, способом життя  представників країни  Китай.

-          Формувати вміння розрізняти людей різних народів за зовнішнім виглядом.

-          Формувати знання про раси людей Світу, їх відмінності

-          Розвивати свідоме прагнення жити в мирі з представниками інших націй, усвідомлювати важливість мирного співіснування.

-          Виховувати толерантність, патріотизм.

7.       

Америка – країна свободи

-          Формувати знання дітей про ферми та вирощування тварин в різних країнах світу.

-          Ознайовити дітей з ковбоями – американськими пастухами, особливостями їх зовнішнього вигляду, одягом

-          Розширювати знання про різні види виробництва: машинобудівне (американський джип) та текстильне (джинси).

-          Познайомити з державною символікою, їжею, мовою, звичаями, способом життя  представників країни  США.

-          Формувати навички приготування особливих видів бутерброда – «хот-дога».

8.       

Стримана Англія

-          Формування знань дітей про етику спілкування людей та феномен «джентельменства»

-          Розвивати навички знаходити на карті Світу Англію – острівну країни.

-          Розширити уявлення дітей про життя людей на острові, кліматичні умови та залежність від них життя людей

-          Познайомити з державною символікою, особливостями зовнішнього вигляду, одягом, їжею, мовою, звичаями, способом життя  представників країни  Англії.

-          Вивчення англійської народної пісні «Дід старий подвір'я мав» (переклад Б. Токарчука)

-          Формувати знання про традиції чаєпиття англійців.

 

9.       

Що мизнаємо про … (підсумкове)

-          Закріплювати знання дітей про Україну, інші країни знайомі країни Світу, їх населення та культуру.

-          Сприяти розумінню того, що попри відмінності між людьми (зовнішність, мову, традиції, територію проживання) всі вони мають  рівні права.

-          Розвивати свідоме прагнення жити в мирі з представниками інших націй, усвідомлювати важливість мирного співіснування.

-          Виховувати толерантність, патріотизм.

 Друк  E-mail

Заняття інтерклубу

Тема: Інтерклуб запрошує

Вид: інтегроване, підгрупове

Програмовий зміст:

-         Формувати у дітей усвідомлення того, що земля спільна домівка народів світу.

-         Закріплювати знання дітей про Україну, інші країни ( Білорусію, Індію, Африку) , їх населення та культуру.

-         Познайомити з державною символікою, особливостями зовнішнього вигляду, одягом, їжею, мовою, звичаями, способом життя  представників країни  Китай.

-         Сприяти розумінню того, що попри відмінності між людьми (зовнішність, мову, традиції, територію проживання) всі вони мають  рівні права.

-         Розвивати свідоме прагнення жити в мирі з представниками інших націй, усвідомлювати важливість мирного співіснування.

-         Виховувати толерантність, патріотизм.

 

Матеріал:

конверт з пазлами,

флешка з аудіозаписом,

розрізні картинки «Державні символи» (5-ти народів),

ляльки в національних костюмах,

страви (вареники, картопля, чай, банани, рис),

столові прибори( ложка, виделка, палички);

площинні зображення осель країн світу( 5-ти країн: Україна, Білорусія, Індія, Африка, Китай); 

площинне зображення планети Земля,

кольоровий папір,

ножиці,

шаблони людей,

прості олівці,

фломастери,

магнітна дошка,

магніти, смайлики ( 3-х кольорів: блідо-рожевий, коричневий, жовтий).

 

Попередня робота:

ознайомлення з державною символікою, особливостями зовнішнього вигляду, одягом, їжею, мовою, звичаями, способом життя представників країн – ПАР, Індія, Білорусія.

 

                                                                Хід заняття

 

1.     Початок засідання інтерклубу.

Діти вітаються до гостей на українській мові. Вихователь пропонує дітям пригадати та привітатися на тих мовах, які вони вже знають.

- Сьогодні ми зібралися на черговому засіданні інтерклубу. На попередніх засіданнях ми дізнавалися про різні країни, людей, які в них проживають, їх звичаї. Саме на них ми і дізналися як вітаються люди інших країн.

Вихователь демонструє конверт, в якому знаходиться флешка. Діти разом з вихователем прослуховують запис на флешці та з’ясовують, що такої мови вони ще не знають.

 

Роздивляються пазли з конверту.

 

-    Ці пазли потрібно скласти. А щоб їх скласти – на кожній частині є завдання, які нам потрібно виконати. І номер, який вказує на те, в якій послідовності виконувати завдання. Це не просто пазли. Вони нам розкажуть про ту країну, мову якої ми почули (звертє увагу, що зі зворотньої сторони щось написано)

 

2.     Частина-пазл № 1 «Державні символи».

-         Як на вашу думку, що можуть позначати ці символи? ( відповіді дітей).

 

Гра «Розрізні картинки»

( складають прапори і герби 5-ти країн в рамки, потім з’єднують прапори з гербами кожної країни).

По виконанню завдання діти називають якої країни виклали герб з прапором, один комплект невідомий.

 

Кладуть невідомі символи на окремий стіл.

Частину-пазл прикріплюють до креативної дошки – скляної.

 

3.     Частина-пазл № 2. «Національний одяг»

-         Що на вашу думку можуть позначати ці символи? ( символічне зображення дівчинки і хлопчика).

 

Дидактична вправа « Впізнай, хто я?»

( ляльки в національному одязі з закритим обличчям; діти по національним костюмам впізнають та називають яка лялька з якої країни, одна залишається невідомою).

                                       

Дидактичне завдання:

кожну ляльку поставити до смайлика за кольорм шкіри ( два смайлики: білий і темно-коричневий), невідома лялька не підходить до жодного зі смайликів.

 

Цю ляльку відносимо за стіл з невідомими символами.

Частину-пазл № 2 з’єднуємо з частиною-пазлом № 1.

 

4.     Частина-пазл № 3. «Особливості національного житла»

-         Мабуть легко здогадатися, що позначає цей символ? (символічне зображення будинку).

 

Дидактична гра «Посели ляльку».

Діти розглядають п ять осель. Беруть чотири ляльки і заселяють в оселі згідно країн ( в якій країні, в яких оселях проживають люди). Одна оселя залишається незаселеною.

-         Чи може бути ця оселя тієї ляльки, якої ми ще не визначили з якої ж вона країни?

 

Відносимо оселю за стіл з невідомими символами і лялькою.

Частину-пазл № 3 з єднаємо з частиною-пазлом №1 чи №2 ( до якої підійде).

 

5.     Частина-пазл № 4. «Національні страви»

-         Що ж означає цей символ? ( символічне зображення тарілки).

 

Дидактична гра «Назви страву».

(страви різних країн: вареники – Україна, картопля – Білорусія, банани – ПАР, чай - Індія, рис – Китай).

-         Яка страва якої країни є національним блюдом? ( діти називають).

-         Яку страву ми не визначили якої ж країни вона є національним блюдом? ( рис).

-         Які з столових приборів вам добре знайомі? ( ложка, виделка)

-         А чи знайомі вам ось ці палички? В тій країні про яку ми сьогодні дізнаємося, саме такими паличками їдять рис.

-         А ви пробували коли-небудь їсти ними?

-         Як ви гадаєте, чи легко їсти ними людині, яка до них незвична?

-         Чи хочете спробувати поїсти цими паличками? ( діти їдять рис паличками).

 

Страву рис і палички відносять до столу з невизначеними речами.

Частину-пазл під №4 з єднують з іншими пазлами.

Всі пазли складені. Склалися ієрогліфи.

 

-         На якій же мові це написано? Що позначають ці ієрогліфи?

-         Давайте згадаємо, про що нам потрібно було дізнатися? І що ми бачили зі зворотної сторони пазлів?

Перевертаємо креатину дошку, читаємо слово Китай.

 

-         Так про яку ж країну нам можуть розповісти всі ті предмети, які були для нас невідомими? ( Китай).

Підходимо до столика з невідомими предметами, розглядаємо їх ще раз, називаємо, що всі вони з країни Китай.

Вихователь до смайликів ( білого й коричневого) виставляє ще один смайлик- жовтий, до якого підходить лялька-китаєць.

Розглядаємо, що є три раси людей, які населяють нашу планету, і всі вони повинні жити в мирі й злагоді .

 

-         Як на вашу думку повинні жити між собою люди різних націй, різних рас?

-         Чи хотіли б ви побудувати місточок дружби між народами світу?

 

6.     СХД « Місточок дружби».

Діти обводять шаблони хлопчиків і дівчаток на папері в трьох кольорах: блідо-рожевий, коричневий, жовтий; вирізають їх, домальовують фломастером веселі обличчя, розміщують вирізаних хлопчиків і дівчаток на «місточку дружби» ( півколо, розміщене на магнітній дошці у вигляді глобуса).

 

7.     Підсумок

-         То ж про яку країну ми сьогодні дізналися на нашому засіданні?

-         І це означає, що на якій мові ми прослуховували аудіозапис?

-         Так, і це було привітання на китайській мові. Давайте ще раз прослухаємо його і запам’ятаємо.

 

-         То як же ж повинні жити між собою всі країни світу?

 Друк  E-mail

Інтегроване заняття "Чудо-дерево"

Інтегроване заняття

 «Чудо – дерево»

Молодший дошкільний вік 5 рік життя

Програмовий зміст:

-          закріпити вміння дітей дотримуватися моральних норм і правил;

-          формувати  соціальні вміння та почуття, здатність допомагати й підтримувати інших,  дотримуватися  правил співжиття в дитячому товаристві;

-          виховувати доброзичливість і радість спілкування з однолітками, поважне ставлення до літніх людей, турботливе – до молодших за себе.

Матеріали:

-          макет «Чудо – дерево» (цукеркове дерево),

-          д/г «Добрі вчинки»,

-          д/г «Подаруй усмішку»,

-          набори для гри «Склади узор» (за методикою Нікітіних),

-          піктограма «Новенька»,

-          іграшка  котик.

Хід заняття

I.         Організаційна частина. Мотивація діяльності.

-          Діти, до нас завітали гості давайте  з ними привітаємося.

-          Погляньте, у нас з’явилося незвичайний предмет. Як ви гадаєте, що це?(Відповіді дітей).

-          Чи можна сказати, що це справжнє дерево? Чому ви так думаєте? (Відповіді дітей)

-          Чи можуть на справжньому дереві рости булочки, цукерки? (Ні.)

-          Наше дерево хоче буде красивим. Як ви гадаєте, коли дерева бувають найкрасивішими? (Відповіді дітей.)

-          Давайте спробуємо  йому допомогти стати красивим.

II.      Основна частина.

-          Мені здається, що цукерочки на ньому не прості і вони нам допоможуть. Цукерочку зриваю, що знайду – не знаю. На цукерочці є знак. Нам потрібно виконати завдання під цим знаком. (Діти знаходять у груповій кімнаті відповідний знак).

1.      Дидактична гра «Добрі вчинки»

На столі лежать картки із завданнями:

-          старенька бабуся, як їй можемо допомогти?

-          хлопчики побилися, як зробити щоб вони стали друзями?

-          дівчинка плаче, що потрібно зробити, щоб її заспокоїти?

-          Погляньте, наша цукерочка перетворилася на гарну квіточку. (Вихователь пропонує повісити квіточку на дерево).

Вихователь зриває ще одну квіточку

2.      Дидактична гра «Подаруй посмішку»

На дошці розміщено смайлики : веселий, злий та сумний. Вихователь пропонує подарувати свою «посмішку»-магніт  одному з цих смайликів. Опитує дітей щодо обраного ними варіанту.

-          А я подарувала б свою посмішку сумному та злому смайлику. Тому що хочу, щоб всі  люди були веселими, добрими. Ставилися один до одного з повагою.

Знову цукерочка перетворилась на квіточку. Вихователь разом з дітьми вішає її на дерево. Зривають ще одну цукерочку та знаходять завдання.

3.      Дидактична гра «Ми схожі, ми – різні»

Вихователь пропонує розглянути  ляльок – хлопчика та дівчинку, знайти спільні та відмінні риси. Потім вихователь пропонує стати парами, роздивитись одне одного та знайти спільні і відмінні риси.

-          Ми такі різні, але  в нас багато спільного.  І  ставитися один до одного потрібно з повагою.

Знову цукерочка перетворилась на квіточку. Вихователь разом з дітьми вішає її на дерево. Зривають ще одну цукерочку та знаходять завдання.

4.      Дидактичне завдання «Новенька»

Діти розглядають асоціативне коло «Новенька в дитсадку» та з’ясовують правила поведінки в їхній групі та озвучують звернення до новенької про те, що їй не варто боятися приходу в дитячий садок.

Знову цукерочка перетворилась на квіточку. Вихователь разом з дітьми вішає її на дерево.

5.      Дидактичне завдання «Кошеня»

-          Ой, здається я чую якийсь звук. Хто це нявкає?

(Показую іграшку – кошеня).

-          До нас приблудилося кошеня. Яке воно брудне. Нявкає. Мабуть воно голодне і хворе. Що нам з ним робити? Давайте його винесемо на вулицю – нічого йому тут робити (Відповіді дітей).

Вихователь пропонує обрати картки із зображенням різних предметів, що можуть допомогти кошеняті та пояснити свій вибір

-          За ваші добрі вчинки цукерка перетворилася на квіточку.

Діти вішають квіточку на дерево

6.      Дидактична гра «Склади візерунок» (За методикою Нікітіних)

-          Яке гарне дерево, все у квітах. А ви діти вмієте створювати чудові квіти? Як саме? (Відповіді дітей).

-          Давайте самі створимо чудові квіти з допомогою гри «Склади візерунок». (Діти викладають квіти).

Погляньте, квіти всі гарні, але різні як і ми з вами

III.             Заключна частина.

-          Наше чудо – дерево розквітло квітами. Залишимо його у нашій групі як символ дружби й доброти.

 

 

 Друк  E-mail

«Посвята в козачата»

 

(старший дошкільний вік)

 

Дійові особи: козачата (хлопчики)

                         україночки (дівчата)

                         Козак (дорослий)

 

Зала святково прикрашена.

Під українську пісню діти заходять до зали та стають півколом

 

Ведуча.   Добрий день, гостям, малятам,

                 Починаєм наше свято.

 

                 Нині осінь нас чарує,

                 Неповторна, чарівна,

                 Різні барви нам дарує

                 І дивує нас вона.

                 Виглядає так казково

                 Восени і парк, і гай,

                 Розмаїттям кольоровим

                 Прикрашає осінь край!

 

Тож давайте, діти, привітаємо Осінь гарною піснею.

 

Діти виконують пісню «Яблучка золотисті»

 

Саме восени ми відзначаємо велике церковне свято – свято Покрови Пресвятої Богородиці. Ще в цей день офіційно в Україні відзначається свято запорозького козацтва. Бо запорозькі козаки особливо шанували Покрову. Богородиця була їхньою заступницею в далеких походах, під її покровом вони не боялися ні розбурханої стихії, ні злих ворожих сил.

 

Тож сьогодні і у нас у садочку свято – посвята в козачата.

Але ж, яка посвята без справжніх, дорослих козаків. І сьогодні ми маємо честь приймати у себе на святі справжніх козаків. Зустрічайте!

 

Під музику до зали заходять козаки та сідають на зручне місце.

 

Ведуча. Доброго дня шановні гості! Ми раді вас вітати на нашому святі. Діти,            давайте привітаємо наших гостей піснею.

 

Діти виконують пісню «Добрий день, матусю Україно!»

(діти сідають на стільчики)

 

Дівчатка.

     Є святкових днів багато,

Нам усіх і не згадать…

А між ними й наше свято-

Вшанування козачат.

 

     Ми є діти українські,

Хлопці і дівчата –

Рідний край наш – Україна, -

Щедра і багата.

 

     Хлопчаків чекає вже посвята

У сміливі козачата.

Тож вітайте дорогих

Наших козачат малих.

 

Хлопчики виконують танок козаків

 

Козачата.

1.     Ми є діти українські,

Український славний рід.

Дбаймо, щоб про нас маленьких

Добра слава йшла у світ.

2.     Бо козацького ми роду,

Славних предків діти,

І в садочку всі вчимося

Рідний край любити.

3.     Любі мами, милі тата,

Перед вами не малята,

Правда, і не парубки,

Проте справжні козаки.

4.     Українець я маленький,

Україна – край рідненький,

Вірний син я свого роду,

Українського народу.

5.     Намалюєм гарні вуса,

Хвацько їх підкрутимо,

Гарну пісню заспіваєм,

Іще й вас научимо.

Діти виконують пісню «Ми маленькі козачата»

 

Ведуча. Гостей ми запросили для дуже відповідальної місії – посвяти в козачата.

Але нам необхідно їм довести, що ви справжні козачата.

Скажіть, яким повинен бути козак?  (сильним, сміливим, дужим, спритним…)

А тепер хочу запитати, а чи справді ви сміливі, сильні та спритні? А як же це перевірити?! Влаштуємо змагання і побачимо. А наші гості будуть пильно дивитися та визначать, чи ви вже набралися козацької сили та мудрості.

Кажуть, що козаки полюбляли подорожувати. Подорожували вони країною, захищали її від ворога. Та частенько бувало, доводилось їм переправлятись через річку. І зараз ми побачимо, як спритно вміють наші козачата переправлятися через річку.

Ведуча ділить хлопчиків на дві команди-курені «Шабля» та «Булава».

 

Естафета «Як козаки через річку переправлялися»

 

Ведуча. У довгій подорожі, після дня важкої дороги, козаки відпочивали. Та який може бути відпочинок на пустий шлунок? Козаки були знатні кулінари. Звісно ж ви чули про славнозвісний козацький куліш. Ось ми зараз і подивимось, чи здатні наші маленькі козачата зварити куліш.

 

Естафета «Як козаки куліш варили»

 

Ведуча. Отак, приготувавши нашвидкоруч свою улюблену страву, козаки згадували тих, кого вони залишили вдома, за ким сумували.

 

Виходять дівчатка.

 

1.     Українка я маленька,

Україна – моя ненька,

В неї щира я дитина,

Добра, люба та єдина.

2.     Українка я маленька,

Українці батько й ненька,

На Вкраїні родилася,

В свою маму удалася.

3.   Вірна дочка я народу,

      Бо з козацького я роду,

      Щиро я свій рід кохаю,

Роду іншого не знаю.

 

Дівчинка виконує пісню «Черевички»

 

Ведуча. Чого довго сумувати! Це не діло! Тому козаки вигадували безліч забав, щоб себе розважити. Гарненько повечерявши, збиралися біля вогнища і давай свою силу перевіряти. А визначали, хто сильніший, не в бійці, а у чесному поєдинку…

 

Конкурс «Як козаки силу перевіряли»

 

Ведуча. Хто силою мірявся, а хто й швидкістю. Швидкий козак, то велика знахідка у боях з ворогом. Тому показували свою швидкість, розважаючись біля вогнища. Вигадували різні перешкоди, наприклад, стрибки у мішку.

 

Естафета «Як козаки розважалися»

Ведуча. Козаки були ще й завзяті співуни. Співали гарно – заслухатись можна було. Вихваляли себе в піснях, розповідали про походи, подвиги, битви. Тож, давайте послухаємо.

 

Хлопчик виконує пісню «Я маленький козак»

 

Ведуча. Козаки перемагали майже у кожній битві. А такі непереможні вони були тому, що багато тренувалися. Серед найпоширеніших видів тренувань було перетягування канату. Тож давайте, любі козачата, і ви так спробуєте потренуватись.

 

Конкурс «Як козаки тренувалися»

(перетягування канату)

 

Ведуча. Найпершим помічником козака у поході був вірний кінь. То був не козак, якщо не вмів їздить верхи. Тому козаків тренували добре триматися на коні. Спробуємо і ми по-своєму потренуватися.

 

Естафета «Як козаки на конях каталися»

(стрибки з м’ячем між ногами)

 

Танок з рушниками

 

Ведуча. А зараз настав той момент, коли я хочу звернутися до наших гостей. Чи переконалися ви, що ці симпатичні хлопчаки, хоч і маленькі, але достойні, щоб їх називали козаками?

Слово надається ______________________________________________.

Слово козака

Посвята

 

ЗАПОВІДІ КОЗАКІВ

1.    ЧЕСТЬ І ДОБРЕ ІМЯ ДЛЯ КОЗАКА ДОРОЖЧІ ЗА ЖИТТЯ.

2.    ПО ТОБІ СУДЯТЬ ПРО ВСЕ КОЗАЦТВО І НАРОД ТВІЙ.

3.    БУДЬ ПРАЦЬОВИТИМ, НЕ ЛЕДАРЮЙ.

4.    СЛУЖИ ВІРНО СВОЄМУ НАРОДОВІ.

5.    ДОТРИМУЙСЯ СЛОВА. СЛОВО КОЗАКА БАГАТО ВАЖИТЬ.

6.    ПОВАЖАЙ СТАРШИХ, ШАНУЙ СТАРІСТЬ.

7.    ТРИМАЙСЯ ВІРИ ПРЕДКІВ, ЖИВИЗА ЗВИЧАЯМИ СВОГО НАРОДУ.

8.    ВИРУЧАЙ ТОВАРИША У БУДЬ-ЯКІЙ БІДІ.

 

 

Ведуча.  Вручить посвідчення орлятам.

                Вони вже від сьогодні – козачата.

                А на додачу дайте Січі знак,

                Що з козачата виросте козак!

Вручення посвідчень.

Хлопчик.   Присягаєм край наш рідний

                    Над усе любити,

                    Рідний народ шанувати,

                    І для цього жити!

 

Ведуча. Ось і дочекалися ми цього моменту. Я вас вітаю! Дякую гостям! Наше свято добігає кінця, але я гадаю, що в ваших маленьких сердечках, зародилася козацька гордість за звичаї рідного народу, а ваша пам'ять поповнилась заповідями, які ви пронесете через усе життя.

Лунає музика, діти виходять із зали.

         

 

 Друк  E-mail

Яндекс.Метрика