погода Харьков
купить видеорегистратор

Організація експериментально-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку

Written by Super User. Posted in Uncategorised

Педрада

«Організація експериментально-дослідницької діяльності

дітей дошкільного віку»

 

Мета педагогічної ради:

                                     

визначити рівень організації експериментально-дослідницької діяльності дітей раннього та дошкільного віку  в  дошкільному навчальному закладі.

 

 

План педагогічної ради:

 

І. Організаційна частина. Повідомлення теми та мети засідання.

ІІ. Науково-методична частина. Інтерактивна гра «Карусель»

1.     Вправа «Поява метелика»

Дітей дошкільного віку за їхню ніжність та тендітність можна порівняти хіба що з метеликом, а розвиток дитини – з появою метелика на світ. Хочеться почати з легенди:

«Одного разу у коконі з’явилась маленька щілина. Людина, яка випадково проходила поряд, досить довго стояла і спостерігала, як через цю маленьку щілину намагається вилізти метелик. Минуло чимало часу, а щілина залишалась так само маленькою. Здавалося, метелик зробив усе що міг, і сил на боротьбу за звільнення від кокона у нього більше не залишилося.

Тоді людина вирішила допомогти метеликові і, узявши ножа, розрізала кокон. Метелик одразу вийшов із нього, але його тільце було  надто слабким та немічним, а крила – прозорими і нерухливими. Людина продовжувала спостерігати, очікуючи, що ось-ось крила метелика розправляться і зміцніють, і він полетить. Але цього не сталося… Решту життя метелик тягнув по землі своє слабке тільце, свої нерозправлені крила. Він так і не злетів!

А все через те, що людина, намагаючись допомогти, не розуміла: зусилля, що необхідно докласти, щоб вийти через вузьку щілину кокона, необхідні метеликові, аби рідина з тіла наповнила крила, і він зміг літати. Життя змушувало метелика із зусиллями залишати оболонку, щоб надалі він міг рости і розвиватися. Як би ми жили, не стикаючи з труднощами, то не змогли б бути такими сильними, якими є зараз».

Ця повчальна історія підводить до розуміння, що якщо діти не будуть досягати мети долаючи труднощі самостійно вони ніколи не зможуть літати.

Зараз кожен з вас візьме один з коконів, напише своє очікування від сьогоднішньої зустрічі на ньому та прикріпить його на панно там де захоче.

 

Педагоги виконують вправу.

 

2.     Поділ на групи

Сьогоднішня зустріч матиме форму інтерактивної гри «Карусель». Всі завдання, які ми будемо вирішувати, будуть іти по-черзі ось цим колом-каруселлю. І вирішувати ці завдання ми теж будемо по-колу, передаючи одне завдання від однієї команди до іншої.

А для початку поділимось на команди. Оберіть собі фішку.

З допомогою кольорових фішок педагоги діляться на 4 команди.

 

 

3.     Гра «Карусель»

Педагоги вирішують завдання

 

А) Завдання педагога при організації експериментально-дослідницької діяльності.

 

Б) Етапи розвитку експериментально-дослідницької діяльності

 

В) Розвивальне середовище для здійснення пошуково-дослідницької діяльності.

 

Г) Матеріали, з якими можуть експериментувати  діти дошкільного віку.

 

Д) Структура дослідницької діяльності

 

Е) Скласти план досліду за схемою відповідно вікові дітей

 

4.     Вправа «Поява метелика»

 

Чи справдилися ваші очікування від нашої зустрічі? Якщо так – прошу відмітити це появою саме вашого метелика на панно.

 Друк 

постройка ограждений
аренда ялта