Шановні батьки! На жаль, ми вимушені працювати в умовах карантину. Сьогодні діти - наші вихованці знаходяться вдома. Як організувати спільне дозвілля, чим зайняти дітей, як забезпечити їх повноцінний розвиток вдома - ці та інші поради ви зможете знайти у рубриці "Для вас, батьки". Заходьте на сторінку та користуйтесь.

Активна робота з кадрами "дошкільний інтернет"

 «Дидактичні ігри

як засіб формування знань дошкільників

про культуру різних народів»

Мета та завдання:

Активізувати творчий потенціал педагогів щодо створення умов для формування у дошкільників знань про культуру різних народів.

Матеріал:

-          мольберт-магнітна дошка;

-          різнокольорові папірці, ножиці;

-          паперові частини «вежі», фломастери;

-          ноутбуки;

-          картки із завданнями;

-          картки зі словами, фломастери та листки А3 формату для роботи з гостями.

 

 

План проведення

 

І. Організаційна частина. Вправа «Казкова країна»

Уявіть собі казкову країну з дивними містами, чарівною природою. В цій країні живуть цікаві та водночас  своєрідні люди. Крім того, що вони дуже відрізняються зовні, ще вони дуже відрізняються мовою та думками, культурою та традиціями. А які вони я вам пропоную уявити та відтворити через ці клаптики паперу.

Педагоги вирізають та прикріплюють чоловічків до мольберта.

Які гарні та різні чоловічки! Вони не можуть знайти спільної мови, тому що їх ніхто цьому не навчив.

 

ІІ. Основна частина.

Так і ми на Землі всі різні, але намагаємось знайти між собою спільну мову. Лише різниця в тому, що ми можемо навчитись спілкуватись з іншими народами.

Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» орієнтує нас, педагогів-дошкільників, на те, щоб прищепити шанобливе ставлення до людей різних національностей шляхом ознайомлення з їх культурою.

Давайте з’ясуємо, які саме завдання ставить перед нами Програма, якими засобами можлива їх реалізація та які напрямки роботи слід використовувати.

 

Вправа «Вежа»

Для цього ми побудуємо вежу взаєморозуміння між чоловічками казкової країни.  Вежа буде складатись з трьох ярусів: завдання, засоби та напрямки.

Розділимось на команди.

Кожна команда заповнює свою частину вежі, а потім презентує.

 

Завдання:

-          збагачувати та систематизувати знання про соціальне довкілля (об’єднання людей);

-          сприяти засвоєнню дитиною моральних цінностей;

-       розширювати  знання  про  Україну  як  Батьківщину,  інші  країни  та  народи  світу, людство;

-          розширювати  знання  про державну символіку, національних героїв;

-          збагачувати досвід сприймання культурних надбань людства;

-          виховувати етнічно цінні способи спілкування.

Засоби:

-          Безпосереднє спілкування з представниками різних національностей;

-          Ознайомлення з традиціями, звичаями та обрядами інших народів;

-          Читання художньої літератури різних країн;

-          Вивчення фольклору: прислів'я та приказки, казки тощо;

-          Ознайомлення з декоративним мистецтвом, наприклад, з національними ляльками;

-          Рухливі ігри, з використання національних атрибутів;

-          Розгляд творів мистецтва;

-          Дидактичні ігри;

-          Відвідування музеїв та організація міні-музеїв в дошкільних закладах та інше.

Шляхи:

  1. Матеріальна культура: основний тип поселення, житла, предмети побуту; одяг (національний костюм), прикраси, національні страви, транспортні засоби, знаряддя праці
  2. Духовна культура: народні звичаї, традиції, свята, мова, народна творчість, мистецтво
  3. Нормативна культура: суспільно-людські моральні якості, правила спілкування в середині етносу та за його межами.

 

Для кожного педагога важливо створити належні умови для реалізації педагогічних завдань. Одним із засобів формування знань дітей про різні національності та їх культуру є дидактична гра. Сьогодні ми повправляємось у виготовленні таких розвивальних посібників.

 

Практична робота.

Кожен з вас отримає власне завдання та самостійно його виконає, а потім презентує. Виконувати завдання будемо з допомогою комп’ютерів та інтернет-мережі.

Завдання:

1.      Формувати знання про національний одяг

2.      Поповнити знання дітей про страви різних народів

3.      Розширювати  знання  про державну символіку

4.      Формувати знання про представників різних рас

5.      Збагатити знання дітей про казки народів світу

6.      Розширити знання про предмети побуту – посуд.

7.      Поглибити знання дітей про  національні свята різних народів.

8.      Формувати знання дітей про національні особливості житла людей різних народів

 

Робота психолога з гостями.

Вправа «Розуміємо без слів»

Психолог працює з гостями під час практичної роботи педагогів

 

А зараз презентуємо розвивальні посібники, які виготовили.

 

ІІІ. Заключна частина.

Всі ми знаємо біблійну притчу про Вавілонську вежу – символ розбрату та  незлагоди. Дивлячись на вежу, яку збудували ми, як ви гадаєте – чи є вона корисною для цих чоловічків, чи знайдуть тепер вони спільну мову? Хто вважає, що так, намалюйте посмішку своєму чоловічкові.

Учасники малюють посмішки

Скільки радісних облич!

Збудуємо кожен в своєму серці вежу добра, миру та порозуміння з надією на краще майбутнє для наших дітей.

 

Дякуємо за увагу!

 Друк  E-mail

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Яндекс.Метрика