Ось до нас прийшла зима - білосніжна, чарівна... Зимові явища та розваги, як люди зустрічають зиму, як готуються до зимівлі тварини, які птахи зимують в нашій місцевості та як люди їм допомагають - всі ці та інші знання здобудуть діти нашого закладу протягом грудня

Конкурс на кращий куточок народної іграшки

В Охтирському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) «Орлятко» в березні 2017р., з метою зібрати, зберегти, поповнити навчально-ігрове обладнання дошкільного навчального закладу зразками іграшок, виготовлених у кращих традиціях українського народу, було проведено огляд куточків народної іграшки.

 

Для початку було визначено кількість куточків в закладі та їх наповнення. Результати можна прослідкувати за таблицею:

 

Вікова

група

ПІБ вихователя

Назва, вид іграшки

Матеріал виготовлення

Група «Веселка»

(5-й рік життя)

Міщенко

Руслана Олексіївна

 

Панченко

Людмила Михайлівна

Ляльки-мотанки «Хлопчик», «Дівчинка»

Тканина, нитки

Оберіг «Домовик»

Тканина, нитки

Ялинкова іграшка «Янгол»

Солома

Свищики «Півник», «Соловейко»

Глина

Іграшки «Зайчик», «Корівка», «Баранець», «Хатка», «Котик»

Глина

Скринька «Господарі»

Глина

Іграшка «Возик» для декору

Дерево

Іграшка «Вантажівка»

Дерево

Іграшка-забава «Курочки»

Дерево

Іграшка «Коник»

Дерево

Свищик «Півник»

Дерево

Іграшка «Свинка»

Дерево

Група «Казка»

(6-й рік життя)

Шевченко

Надія Іванівна

 

Шидловська

Світлана Миколаївна

Ляльки-мотанка «Дівчинка»

Тканина, нитки

Ляльки-мотанка

Нитки

Ляльки-мотанка

Хустка

Іграшка «Янгол»

Солома

Лялька

Солома

Іграшка «Ведмедик»

Дерево

Музична іграшка «Сопілка»

Дерево

Свищики «Баранець», «Півник»

Глина

Іграшки «Свинка», «Котик»,

«Баранець»

Глина

Куточки створено з метою формування та поглиблення знань про культуру нашого народу через народну іграшку. Вони розташовані на рівні очей дитини та мають вигляд поличок, на кожній з яких розташовано певний вид іграшок (за матеріалом, з якого виготовлено).

Ознайомлення з іграшками відбувається поетапно, в залежності від віку дітей. Починають формувати знання дітей з ляльок-мотанок з тканини (простіший варіант), потім свищики з глини в молодшому дошкільному віці (4-й рік життя) закінчуючи виробами з соломи в старшому дошкільному віці.

Дізнаються діти про різні види іграшок через розповіді вихователя, обстеження іграшок, дидактичні ігри, спеціально організовані заняття з ознайомлення з соціумом та образотворчої діяльності, художньої праці, де можуть закріпити знання та проявити творчість.

Цікаві дітям зустрічі з народними умільцями, що вміють виготовляти іграшки, володіють мистецтвом розпису. Зазвичай, під час таких зустрічей діти мають змогу самостійно виготовити іграшки або ознайомитися з прийомами їх розпису, наприклад, елементи петриківського розпису «Свищик півник», виготовлення ляльки з ниток тощо.

Допомагають  у створенні та наповненні куточків батьки вихованців, які приносять нові зразки народних іграшок. Завдяки їм, куточки перетворюються у міні-музеї народної іграшки. Це відбувається двічі на рік на тематичні тижні, які мають назви «Іграшками граюся про довкілля дізнаюся» та «Речі створюють не святі, а руки майстра золоті» (народні промисли). Створені міні-музеї мають змогу розглянути обстежити не тільки діти групи, а й вихованці інших груп, для яких проводяться екскурсії.

 

Результативність роботи помітна під час перегляду дитячих робіт, бесід з ними та проведення дітьми старшої групи екскурсій по міні-музею народної іграшки. Систематична робота поглиблює знання дітей та підкріплює їх практичною діяльністю, що приносить задоволення дітям від дотику до культури народу.

 

 

Куточок народної іграшки

в групі "Веселка"

 

(молодший дошкільний вік)

 

 

Куточок народної іграшки

в групі "Казка"

 

(старший дошкільний вік)

 

 Друк  E-mail

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Яндекс.Метрика