Шановні батьки! На жаль, ми вимушені працювати в умовах карантину. Сьогодні діти - наші вихованці знаходяться вдома. Як організувати спільне дозвілля, чим зайняти дітей, як забезпечити їх повноцінний розвиток вдома - ці та інші поради ви зможете знайти у рубриці "Для вас, батьки". Заходьте на сторінку та користуйтесь.

Цікава математика вдома

 

Рецепти вивчення математики на кухні

 

Викликати в дитини інтерес до «цариці наук», навчити мислити логічно й практично можна вже в дошкільному віці. Головне, обрати для цього цікавий спосіб та незвичайне розвивальне середовище - скажімо, кухню.

Чи доводилося вам спостерігати за процесом приготування кулінарного шедевра з ... піску, камінців, квіточок, трави тощо? Можливо, ви й самі можете пригадати ті неповторні відчуття таїни куховаріння, коли в дитинстві, розмішуючи в іграшковій каструльці суп із кульбабок, міркували: скільки ж солі покласти. Напевно, доволі часто виникало непереборне бажання готувати разом з мамою на справжній кухні й занурити руки в борошно, порізати огірок чи просто зазирнути в каструльку? Добре, якщо мама дозволяла бути поруч і навіть доручала щось зробити. А якщо казала: «Іди грайся. Це не дитяча справа. Ти
ще мала», — як не хотілося йти! Тож не повторюйте таких помилок.

Звичайно, дитина є дитина... Відчувши себе господарем на кухні, вона, передусім, спробує трішки попустувати — помузикувати дерев’яною ложкою по кухонному начинню, перевірити, чи справді яйце розіб’ється, якщо кинути його на підлогу. Утім варто лише дати дитині посильне доручення, як вона одразу виявить, серйозність і , більше не
відволікатиметься на пустощі. Дитина не лише стане для вас незамінним помічником на кухні, а й зможе опанувати елементарні арифметичні дії. Адже овочі та фрукти, столові прибори, кухонні меблі — чудовий навчальний матеріал для формування у дитини початкових математичних
уявлень про форму, кількість, розмір, об’єм тощо.

Для початку оберіть страву, яку готуватимете спільно з дитиною. Відтак можна й до навчання перейти. Пропонуємо кілька цікавих завдань.

 

Додавання запропонуйте дитині порахувати:

                              скільки стільців на кухні;

                              скільки каструль на плиті;

                              скільки виделок на столі. 

 

Або рахуйте предмети по-черзі й перевіряйте відповіді одне одного.

 

Віднімання — у холодильнику було 5 морквино, 2 з них ми поклали в суп. Порахуй, скільки морквинок залишилося в холодильнику.

 

Множення — на обід нам потрібно приготувати по 2 котлет кожному - мамі, татові й тобі. Скільки всього котлет будемо смажити? Спочатку дитина може пошукати відповідь, розклавши на столі по 2 котлети на з купки. Відтак запам’ятає, що з помножити на 2 дорівнює 6.

 

Ділення — тато купив 9 персиків. Як нам поділити їх порівну на трьох? Зно­ву ж таки, спочатку дитина може розкласти персики по одному на 3 купки, а згодом запам’ятає результати ділені.

 

Дії з дробами — розріжмо тортик на 3 рівні частини — мамі, татові й тобі. Тато на роботі, тож ми з’їмо дві третини торта, а одну третину поставі в холодильник—нехай чекає на тата.

 

Порівняння за розміром добери кришки до різних за розміром каструль; визнач, яка кришка найбільша, яка найменша.

 

Ознайомлення з геометричними фігурами — запропонуйте дитині визначити, на яку геометричну фігуру за формою схожі цибулина, морквина, картошина тощо. А сервіруючи стіл до вечері, порахуйте разом, яких столових предметів ви ставите на стіл найбільше — круглих, трикутних, квадратних тощо.

 

Подібні математичні задачі нескладно вигадати самостійно, запитуючи про кухонне і приладдя, посуд, продукти тощо. Допомагаючи, дитина дізнається, що для приготування будь-якої страви потрібна певна кількість інгредієнтів, що істотне значення має їхня величина та послідовність додавання, що помідор — круг а огірок—довгий. Більше того, вона вже й самостійно зможе відміряти потрібну кількість склянок крупи чи борошна, розрізати під наглядом дорослого яблуко чи торт на певну кількість частин, дібрати овочі потрібного розміру.

 

Обов’язково спонукайте дитину грамотно вживати у мовленні математичні терміни й розуміти їх значення. Наприклад: візьми половину абрикоса; поглянь, у вишні одна кісточка, а в яблука багато зерняток; ця цибулина велика, а ти візьми маленьку. Розв’язуючи подібні задачі, дитина вже в шестирічному віці добре володітиме математичними діями.

 

Хваліть дитину за старання в розв’язанні завдань, допомагайте їй виправляти помилки — і тоді разом приготовані страви будуть найсмачнішими, ваша дитина росі допитливою та уважною,а ваші стос) з нею стануть більш міцними таглибокі

 

 

 Друк  E-mail

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Яндекс.Метрика